Zakupy z głową

  • Drukuj

W czwartek przypada Światowy Dzień Konsumenta. O czym warto pamiętać, kiedy zawieramy transakcję i na co uważać, aby nie dać się oszukać? Na pytania Konrada Szadkowskiego odpowiada Powiatowy Rzecznik Konsumentów, KATARZYNA KUBACKA.

Jaką wiedzą powinien dysponować konsument, który robi zakupy przede wszystkim w Internecie?
- Podstawową rzeczą, o której należy pamiętać, jest prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni. Takie ustawowe uprawnienie dotyczy tylko umów zawartych poza lokalem przedsiębiorstwa (np. zakup towaru na pokazie lub podpisanie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych we własnym domu) lub na odległość (np. zakup towaru od przedsiębiorcy przez Internet lub przez telefon). Niestety, konsumenci nie mają prawnie zagwarantowanej możliwości zwrotu towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym.(...)

WIĘCEJ W ŚRODOWYM WYDANIU GŁOSU NR 11 Z 14 MARCA 2018 R.