środa, 22 listopada
02:01

Pojadą, nie pojadą

Polskie Koleje Państwowe zamierzają zdemontować nieczynne torowiska w powiecie. Samorządy nic nie wiedzą na ten temat. Możliwe są nowe połączenia.

Do końca zmierzają prace na linii kolejowej nr 377 łączącej Gniezno-Winiary ze Sławą Wielkopolską. Trasa o długości 39 km będzie miała 12-kilometrowy odcinek, na którym dopuszczalna prędkość ma wynosić 80 km/godz. Z taką szybkością pojadą na razie składy towarowe, ponieważ nie ma jeszcze planów wznowienia zamkniętego w 1995 roku ruchu pasażerskiego. Ostatni raz tabela nr 388 obejmująca trasę Gniezno – Sława Wlkp. pojawiła się w sieciowym rozkładzie jazdy pociągów w 1995 r. Rozkład 1995/96 zakładał kursowanie tylko dwóch par pociągów, i to jedynie w dni nauki szkolnej. Przejazd całej trasy zajmował ok. 75 minut. Wszystkie pociągi zostały wykreślone jeszcze w trakcie obowiązywania rocznego grafiku połączeń, w grudniu 1995 r.
– Remontujemy tę linię kolejową na 12-kilometrowym odcinku między stacjami Olekszyn i Stawiany – wyjaśnia Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. - Roboty zaczęły się w czerwcu i obejmują wymianę toru, likwidację rozjazdów na stacjach Kiszkowo oraz Rybno Wielkie i zastąpienie ich odcinkami torów oraz wymianę mostownic na jednym moście. Inwestycja pochłonie ok. 8  mln złotych netto (...)

WIĘCEJ W ŚRODOWYM WYDANIU GŁOSU NR 37 Z 13 WRZEŚNIA 2017 R.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Aquapark uzaleznienia pakos224px

 

 

Wielkopolskapowiat_wagrowiecki_herbMiasto_WagrowiecGmina_Wagrowiec1_skoki2_golancz3_damaslawek4_miescisko5_wapno
interiaangoragazeta prawnagazety lokalnegłos wielkopolskiitv wągrowiecjamajkakreisbotemotel-azylpietrakradio merkurysdpspltok fmwielspinwillisch_logo
aquapark_wagrowiecnielbaSTART-logo bgzPalucki Bank Spoldzielczy

Na naszej stronie internetowej stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies. Czytaj więcej…

Zrozumiałem