wtorek, 21 listopada
14:00

Na podbój Italii

Fot. Archiwum Gminy MieściskoFot. Archiwum Gminy Mieścisko

Młodzieżowa Orkiestra Dęta wybrała się na wycieczkę turystyczno-krajoznawczą do Włoch.

Orkiestra i mażoretki pod kierownictwem jej kapelmistrza Jarosława Małeckiego wybrała się do Penne, miejscowości w regionie Abruzja. Region leży w centralnej części Półwyspu Apenińskiego, nad Morzem Adriatyckim. Graniczy z regionami Marche, Lacjum i Molise. Ważniejsze miasta: Pescara, Chieti, Teramo. W linii prostej, po drugiej, stronie leży Rzym - stolica Włoch.

TRASA
MARZEŃ
- Naszą grupą opiekowali się Anna Małecka, Leszek Bodus i Jan Wojtyszyn. W drodze do Penne zatrzymaliśmy się w bajecznej Wenecji, gdzie uczestniczyliśmy we mszy świętej, odbyliśmy rejs tramwajem wodnym po kanałach weneckich, zwiedziliśmy m.in. Plac Świętego Marka, Most Westchnień i Pałac Dożów - wyjaśnia Aleksandra Jendraszek, jedna z uczestniczek wyprawy, która barwnie opisała pobyt grupy z Mieściska. - Po dotarciu na miejsce noclegowe zostaliśmy ciepło przyjęci przez gospodarzy – naszych przyjaciół z Włoch. Następnego dnia na półwyspie Gargano zwiedziliśmy sanktuarium bliskiego nam świętego Michała Archanioła w Monte Sant`Angelo oraz odwiedziliśmy grób świętego Ojca Pio, spoczywającego w San Giovanni Rotondo.
Słońce, plaża i kąpiel w Adriatyku wypełniły dwa następne dni. Był czas na wylegiwanie się na plaży w Montesilvano i posmakowanie wody Adriatyku podczas kąpieli. We wtorek mieściska orkiestra prowadziła w Atri, wraz z zespołem z Penne, tradycyjny korowód pod hasłem Atri Folk. Jedną z atrakcji korowodu jest to, że różne pojazdy i narzędzia są ciągnięte przez woły.
- Potem koncertowaliśmy na scenie. W środę zaś koncertowaliśmy maszerując ulicami miasteczka Penne oraz na uroczystości w ratuszu przy okazji podpisania przez Mario Semproni, burmistrza Penne, listu intencyjnego o współpracy w dziedzinie kultury i spraw społecznych z Gminą Mieścisko - relacjonuje Aleksandra.
Podpisany list przekazano obecnym na miejscu Andrzejowi Banaszyńskiemu, wójtowi gminy i Elżbiecie Kapczyńskiej, przewodniczącej Rady Gminy (...)

WIĘCEJ W ŚRODOWYM WYDANIU GŁOSU NR 35 Z 30 SIERPNIA 2017 R.